ועדת החוקה אישרה את תקנות החירום: תו ירוק בקניונים וחנויות גדולות

    איתי גדסי 1 Comment on ועדת החוקה אישרה את תקנות החירום: תו ירוק בקניונים וחנויות גדולות

    על פי המתווה, דוכני המזון בקניונים יתנו שירות ללקוחות בכפוף להצגת תו ירוק, ולא תתאפשר בהם ישיבה אלא איסוף עצמי בלבד

    צילום: פלאש 90
    9:04
    02.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on בניגוד לדעה הרווחת: למה באמת היהודים לא עלו לארץ לפני השואה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החוקה אישרה היום (ראשון) בתום דיון ממושך תיקונים לתקנות הגבלת פעילות של מקום ציבורי או עסקי והוראות נוספות. לפי התקנות שייכנסו לתוקף הלילה (שני) בחצות ויעמדו בתוקף עד ה-4.1.21. על פי המתווה חובת תו ירוק תהיה בכניסה לקניונים וחנויות גדולות.

    על פי המתווה: קניונים יפעלו במתכונת של תו סגול, על פי יחס תפוסה של 1:15 (אדם אחד בכל 15 מ"ר).

    כניסה לחנויות ששטחן עולה על 100 מ"ר תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, הן במתחמים פתוחים והן בקניונים ובמתחמי קניות סגורים. חובת התו הירוק תחול גם על העובדים בחנויות אלו.

    דוכני המזון בקניונים יתנו שירות ללקוחות בכפוף להצגת תו ירוק, ולא תתאפשר בהם ישיבה אלא איסוף עצמי בלבד. כמו כן, כניסה למסעדות הממוקמות בתוך קניון תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, בהתאם למתכונת הנהוגה כיום במסעדות.

    התו הירוק בקניונים ובמתחמי המסחר לא יחול על מקומות המספקים שירותים חיוניים, כמפורט להלן: חנות למכירת מוצרי היגיינה (פארם), חנות אופטיקה, חנות למכירת עזרים רפואיים, מרכול, מכולת או סופרמרקט. במקומות אלו תימשך המתכונת הנהוגה כיום (תו סגול ביחס תפוסה של 1:7, כלומר אדם אחד בכל 7 מ"ר).

    פרוייקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא אמר בדיון: "ההחלטה על מנה רביעית נשקלת באופן משמעותי ע"י המנכ"ל ורוצים להיות במקום יותר בטוח. מניח שתוך שבוע עשרה ימים נבחן מחדש את המדינות האדומות מתוך מגמה לשחרר; אם משליכים את התחלואה שרואים באירופה, נעבור את ה-10,000 מקרים ביום ואולי יותר".

    אילנה גנס ראש מטה שירותי בריאות הציבור אמרה: "רואים פריצות בהגנה בקבוצה של שתי מנות בלבד שטרם השלימו בוסטר. ההמלצה היא לקבל בוסטר אחרי 3 חודשים מקבלת מנה שניה כדי לשפר את ההגנה החיסונית כנגד הווריאנט".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      צריך לעשות חרם שגם אלו שיש להם תיו ירוק לא נלך לקניון שמחה גדטה